כאשר אירועים מרגיזים קורים בעולם, הם מעוררים אצל רבים מאיתנו רגשות עזים – עצב, כעס, פחד, בלבול, דאגה. אנו נוטים לשאת איתנו את התחושות האלה לאורך כל היום.
צעירים מכל הגילאים, כמו גם מבוגרים, עשויים למצוא "מעגל הקשבה" מועיל. מעגלי האזנה נותנים לאנשים הזדמנות לומר מה הם חושבים ומרגישים ויכולים לעזור להוליד הבנה ותמיכה הדדית בקרב אנשים בתקופות מלחיצות.
הפורמט פשוט. מקם את התלמידים במעגל (או, אם ההתכנסות שלך היא וירטואלית, פרסם רשימת משתתפים שתהווה את המעגל שלך). לכל אדם במעגל יש דקה עד חמש דקות לומר כל מה שעולה על דעתו על אירועי היום. כשאדם אחד מדבר, האחרים בקבוצה שמים לב טוב אך אינם מעירים. המעגל הסתיים לאחר שלכל אדם הייתה הזדמנות לדבר. ההשתתפות צריכה להיות בהתנדבות מלאה, ועל מה שאנשים אומרים במעגל יש לשמור על סודיות.
בזמנים קשים במיוחד, שקול לארגן מעגל האזנה קצרצר מדי יום או כל שבוע – לצעירים או למבוגרים.
"אנחנו מוכנים להתחיל את זמן המשפחה!" אמרה רחוב ניקי בכיתה ב 'בנימה חמה ואסרטיבית. "למעבר, אני רוצה שתעשה שלוש ברכות למרפק." תלמידים מנומנמים קמו והסתובבו בחדר, קישרו זרועות ואמרו "בוקר טוב" זה לזה. לאחר שברכו את בן זוגם המרפק השלישי, התלמידים היגרו לשטיח וישבו בשקט במעגל.
רחוב פתח את טקס מעגלי הקהילה: "היום, המטרה היא שנמשיך ליהנות יחד, להכיר אחד את השני ולצחוק ביחד". הכיתה קראה את ההנחיות כמקהלה, וניקי עצרה אותם כדי לחזור על השלישית: "תקשיב מהלב. אנשים הולכים לחלוק דברים במעגל – לפעמים רציניים ולפעמים מטופשים. לא משנה מה זה, אני רוצה שכולם יקשיבו מהלב.
מעגלי קהילה הם שגרת הדרכה פשוטה שיכולה לשנות את הכיתה שלך. עיגולים המשמשים מתוך כוונה מעצבים תרבות הקשבה שבה התלמידים מתרגלים לתת תשומת לב זה לזה ו"להגיד מספיק " – שתי מיומנויות חיוניות ליחסים בריאים. עבור אנשי חינוך, טקס זה מחזיק את האצבע על הדופק של צרכי התלמידים תוך שהוא עוזר לנו לתכנן דינמיקה קבוצתית בטוחה ואכפתית.
דרך מעגל הפתיחה שלה, סטריט שלחה כמה מסרים רבי עוצמה לתלמידי כיתה ב ':
הכיתה הזו היא כמו משפחה.
בכיתה זו אנו מברכים זה את זה כדי להתחיל את היום.
בכיתה זו אנו מכירים זה את זה באמצעות צחוק ושיתוף.
בכיתה זו אנו מתרגלים הקשבה – מהלב, לא פחות!
כמחנך הקשבה, להלן ארבע דרכים בהן תוכל למנף מעגלים.
1. הגדר את הטון
כשאתה פותח מעגל בכיתה שלך, אתה מחזיק בכוח רב כדי ליצור נימה בטוחה ופתוחה לשיתוף. בחר יצירת דיבור קדושה המאפשרת לך לשתף חלק מהסיפור שלך ולדגם לקיחת סיכונים לסטודנטים. קטע מדבר יכול להיות כל דבר שיש לו משמעות עבורך: תמונה, סלע, חיה ממולאת, קליפה. מה שחשוב הוא שתסביר ותתאים אישית את משמעות האובייקט לתלמידיך ותחבר אותה לקו המנחה של האזנה מהלב לדובר אחד בכל פעם. יצירת הדיבור שלך תיצור כבידה שתסתובב במעגל כאשר כל תלמיד אוחז בה.
2. תכנן את ההנחיות שלך
ההנחיות הטובות ביותר במעגל מתפתחות בין הימור נמוך להימור גבוה יותר, ומזמינות את התלמידים בהדרגה להכניס את חוויותיהם וזהותם לכיתה. מורים רבים מתכננים שלושה סבבי דיון המתחילים בהנחיות מהנות או מטופשות ומסתיימות בהזדמנויות לשיתוף עמוק יותר. כמעצב המהיר, עליך לחשוב על התאמת שאלות למטרות השיעור שלך והערכת תרבות הכיתה. לשקול:
עד כמה הקבוצה הזו קרובה?
מה הם עושים ואינם יודעים זה על זה?
איזה רעיון מרכזי מתוך טקסט אתה יכול לחזק?
ההנחיות שתבחר צריכות לבנות לקראת אותם רגעים אישיים יותר של שיתוף המאחדים תרבות בכיתה. להלן כמה הנחיות למעגל לדוגמה.
סיבוב 1: היכרות
היום אני מרגיש _____ (מילה אחת).
אם היית יכול להיות גיבור על, באילו כוחות על היית בוחר, ומדוע?
סיבוב 2: חקר ערכים וזהות
מה נוגע ללב שלך?
איך החבר הכי טוב שלך יתאר אותך?
איך נראה לך הכבוד?
סיבוב 3: סיפור
תקופה שבה היה לך סכסוך עם הורה או מטפל
חוויה של הרגשה שלא התאמת
תקופה שלמדת משהו שחשוב לך באמת
3. מראה ואישור
אתה יכול לעודד שיתוף והאזנה במהלך מעגלים על ידי אימות העבודה הקשה של התלמידים שלך. אמן חיוב ושבחים מדויקים, אמר סטריט באמצע המעגל, "אנשים עושים עבודה מצוינת בהקשבה מהלב. שמתי לב שהראש של כולם זז להקשיב לכל אדם". כדי לסגור את המעגל היא הוציאה אישור נוסף: "זכור שאנחנו חוגגים את עצמנו, כך שאם הרגשת שאתה עושה עבודה נהדרת בהקשבה מהלב, אתה יכול לחגוג את עצמך בטפיחה". התלמידים טפחו בעדינות על ליבם.
4. רשום את ההאזנה שלך
לבסוף, אנשי חינוך מקשיבים מכוונים היטב להערות תלמידיהם ולאותות לא-מילוליים במהלך מעגלים. אתה מחפש ומקשיב לתובנה לגבי תלמידים שעשויים להיאבק ועם מי אתה צריך לנהל שיחת המשך. מיד לאחר עיגול, זה יכול להיות מועיל לרשום הערות תצפית ביומן האזנה כדי ללכוד נתונים גולמיים לפני שהם עוברים במוח שלך. יומן Street יכול לקרוא:
התאריך של היום:
התלמידים הגיבו היטב להנחיה בתחושה של מילה אחת.
דרוש מעקב עם ג'יי ששיתף שהוא מרגיש עצוב.
מטרת הלמידה התגשמה: התלמידים התאמנו בהקשבה מהלב.
כיצד השתמשת במעגלים לקידום תרבות האזנה? אילו שגרות אחרות תומכות בהאזנה בכיתה שלך? אילו מהטיפים הללו מדברים אליך, ומדוע?