כתיבת מאמר בנושא קורס מנהלי פרויקטים יכולה לעשות את הסדר המסביר בהם נמצא המאמר ולהתחיל בחלק הנדרש בנושא.
תחילה, כדאי להציג את התחומים הטכניים והמקצועיים שנדרשים למנהל פרויקטים, כמו הבנת העיקריות התיאורטיות והשילוב בין כלי ניהול פרויקטים שונים.
אפשר גם לכתוב על התהליך המתמשך בליווי ובניהול הפרויקט מתחילת עד סוףו. כלומר, התחלה תכנון, ריכוז משאבים, בקרת התקדמות, ניהול סיכונים, מערכת דיווחים ועוד.
לאחר מכן, ניתן לעבור לדגש על התפקיד הקריטי של מנהל פרויקטים במבנה הארגוני ובזוגיות עם המחלקות השונות הרלוונטיות – יכולת להתמודד עם אתגרים מערכתיים וליווי של אנשים מתוך מורכבות ארגונית.
ניתן להזכיר גם את השילוב בין יכולת הניהולית והיכולת הטכנית של מנהל פרויקטים ואיך הן משפיעות על השגת תוצאות טובות ופרויקטים מוצלחים.
ומבחינת מבחר כלי הניהול שמשמעותיים למנהל פרויקטים – אפשר להדגיש מערכות ניהול פרויקטים מוכרות כמו מערכת מסדר יום, מערכת בקרת משאבים, כלים לניתוח פרויקט וכלים לניהול משא ומתן.
ומבחינת המילים שאפשר להוסיף במאמר – כדי להבטיח הבנה והתמקדות, אפשר לכלול דוגמאות מפרויקטים בולטים שקיימים בתעשייה או להציג סיפורים קורעי לב מהניסיון של מנהלי פרויקטים.