פקטורינג הוא תהליך שבו חברה או ארגון מעבירים את זכויות הגביה שלהם על חשבוני לקוחות עתידיים לארגון מתקשר עם ספקים או סוכנים פיננסיים שיכולים לספק לארגון את התמיכה הפיננסית הנדרשת. במילים אחרות, בהסכם פקטורינג החברה מוכרת את הזכות לצבור את כספי הלקוחות שלה בתמורה לקבלת תשלומים מיידיים מספק הפיננסי.
היתרון העיקרי של הפקטורינג הוא האפשרות לקבל זרימת מזומן מיידית, מאחר והחברה מוכרת את הקרדיט שלה מול הלקוחות לספק הפיננסי. נוסף על כך, פקטורינג מקנה לחברה את היכולת לתמוך בצמיחה ופיתוח שלה, כאשר היא מקבלת את הכספים הדרושים בזמן קצר יותר.
נכון להיום, פקטורינג נחשב לפתרון פיננסי נפוץ במיוחד בתחום העסקים הקטנים והבינוניים, וקיימים מספר סוגים שונים של פקטורינג, כולל פקטורינג מבוטח ופקטורינג בלתי מבוטח. כך, פקטורינג מציע לעסקים אפשרויות פיננסיות גמישות ומתקדמות לסיוע בניהן ובהתקדמותן.