ניהול קמפיין לידים הוא תהליך המתרחש במסגרת קמפיין שיווקי, שבו מתכננים, מבצעים ומנהלים את הפעולות והאסטרטגיות השונות בכדי לגרום ללקוחות פוטנציאליים להתעניין ולהירשם כלקוחות לעסק או לשירותים שהוא מציע.
התהליך כולל רכיבים רבים, ומתחיל במציאת קהל יעד מדויק שבו סביר להניח שאף אחד מהם עוד לא התעניין במוצר או בשירות של העסק. עלינו לזהות חשיבות בכך שתהיה אצל הקהל הזה להתעניינות עתידית במוצר שלנו וגם למשתמשים בו. אם אנו מזדהים נכון, נוכל לפרסם רכיבים מבוקרים בדיוק שהם מתפקידות – לדוגמה, בשימוש שמקובע מראש של למעשה נושא במוצר שלנו.
בגרסת ייחוד של כלמיה אנו ניקח לכל שלבי התהליך מטה ונדביקם לסדר הכתבות של הידיעות לידיעה
1. תיכנון הקמפיין: בשלב זה אנחנו מגדירים את מטרות הקמפיין, את הקהל היעד, את התקציב ואת הכלים והאסטרטגיות שאנחנו רוצים לממש. ניתן להשתמש בכלים רבים כמו שיווק בגוגל או בפייסבוק.
2. יצירת תוכן: בשלב זה אנו יוצרים תוכן איכותי שיישתלב עם הקהל היעד ויפתיע אותו. אנחנו יכולים ליצור תוכן בצורת מאמרים, וידאו, תמונות ועוד.
3. עיצוב הקמפיין: בשלב זה אנחנו מעצבים את המראה והתחושה של הקמפיין, שזה מה שיקבע את האווירה הכוללת של הקמפיין. אנו יכולים להשתמש בכלים גרפיים שונים כמו צבעים, תוויות וגם תמונות.
4. פרסום: בשלב זה אנו מפרסמים את הקמפיין בכל כלי פרסום אפשרי כמו פייסבוק, גוגל, אינסטגרם ועוד. ברוב המקרים אנו משתמשים במודל הפרסום על גבי קליק, שמשמעו שאנחנו משלמים רק על כל לחיצה שנעשתה על הקישור לאתר או לדף הנחת הלידים שלנו.
5. ניהול הלידים: בשלב זה אנחנו מחברים את הלידים החדשים שהתקבלו במהלך הקמפיין לתהליך ניפוי הלידים, שזהו התהליך שבמהלכו אנחנו מבדקים את הלידים החדשים וסוננים את אלו שמתאימים ביותר למטרות החברה שלנו.
6. מדידת שיפור: בשלב זה אנחנו מודדים את התוצאות מהקמפיין ומבינים אילו אסטרטגיות וכלים פעלו הכי טוב כדי שנוכל לשפר ולשפר את התוצאות בהן.
בסופו של דבר, חשוב לזכור שניהול קמפיין לידים הוא תהליך רצף של תהליכים המבצעים השתקפות ומדידות כך שנוכל לשפר את תהליכי הסריקה והיוזמה שלכם. קמפיינים כאלה, מביסות לגזומ, הם שיפור של תהליך אופציה אחרונה, טהר לאחר פשיטות מן המתמטיקה. אנחנו לדוגמה, נוכל למצוא קומפנים גם מאחורי כובע קסמים, אווירה חמימה שמחזירה תועלת חשובה והכי ניכרת לסוכן (מעל למימוש מהי באמת המתמטיקה של תהליך ) , אף יותר גדולה יכולה לתפקד לך כסוכן פעילות, בעוול ובוודאי עם ביצועים ברמה גבוהה יותר .