ניהול איכות הוא תהליך שכולל את כל הפעולות שמבצעת הארגון כדי להבטיח שהמוצרים והשירותים שלו עומדים בסטנדרטים שהוגדרו מראש. מדובר בגישה מערכתית שמטרתה לשפר ולהחמיר את התהליכים בארגון, על מנת לספק מוצרים ושירותים באיכות הגבוהה ביותר האפשרית ללקוח. במסגרת ניהול איכות, ישנם מספר עקרונות בסיסיים בהם יש להקפיד, כמו התמקדות בלקוח, מעורבות של העובדים, תהליך שיפור מתמשך, וקבלת החלטות מבוססות נתונים.
### תהליכי ניהול איכות
תהליכי ניהול איכות כוללים מספר שלבים חשובים. ראשית, יש לקבוע סטנדרטים ברורים של איכות עבור המוצרים והשירותים. לאחר מכן, יש לעקוב אחרי הביצועים והעמידה בסטנדרטים הללו, ולבצע מדידות שוטפות כדי לזהות בעיות פוטנציאליות. שלב נוסף הוא הערכת תוצאות, שבוחנת האם המטרות הושגו ואם הארגון עומד בדרישות