בניית אסטרטגיית קידום אורגני היא תהליך חשוב ומרכזי בתחום השיווק המקוון. קידום אורגני, או קידום במנועי חיפוש לא תשלום, הוא אמצעי יעיל וידידותי לתקציב שבאמצעותו ניתן לזרז את התנועה אל האתר שלך ולחזק את נוכחותך במנועי החיפוש השונים.
בניית אסטרטגיית קידום אורגני משלבת מגוון מנועים שונים על מנת לקדם את האתר שלך ואת תוכן המוצר או השירות שלך במנועי החיפוש. הסבירות להצלחה בקידום אורגני מתגברת כאשר האסטרטגיה מתבצעת בצורה חכמה ומקודדת, בשילוב האלמנטים הבאים:
1. ניתוח מילות המפתח – התחלת התהליך היא בתהליך ניתוח מדויק של מילות המפתח הרלוונטיות לתחום העיסוק שלך ולתוך איזו רשימה הם מגיעים במנועי החיפוש. הניתוח יעזור לך להבין אילו מילות מפתח יש לך יתרון יחסי בהם ואילו מילות מפתח קשה יותר לתת להופיע לעיל בתוצאות החיפוש. זה אוסף המילות המפתח שיהפוך לבסיס הכלים ששתייך אליו בהמשך.
2. אינדקסציה יעילה – אחד מהאלמנטים המרכזיים בהקמת אסטרטגיה קידום אורגני היא לוודא שמנועי החיפוש תוכים מתואמים מאותה סוגיה. זהו, יש לוודא שכל דף האתר וכל תג שם יהיו מוגדרים בשפה אחידה במנועי החיפוש. המערכת באתר חשובה לספק מידע ברור וטוב אודות התכנים שכל עמוד שלו בנוי (לדוג' מילות המפתח), התקנת חתימת זמן (timestamp) כדי לספק למנועי החיפוש מידע על חדשות ועוד.
3. בניית קישורים איכותיים – אחד מהגורמים החשובים ביותר בהגדרת מיקום הדף שלך בעבודה על אסטרטגיה קידום אורגני הוא בניית קישורים איכותיים אל אתר המקושרים אליו מחללי הרשת הנמצאים בתחום או באופן כללי יודעים אודות המוצר או השירות שלך. קישורים איכותיים ישולבו יד ביד עם דף SEO friendly שמלווה אותם.
4. יישום תוצאות – במידה והמערכת שלך עובדת, העבודה באסטרטגיה תכין לך נתונים בתוך מערכת האנליטיקה שלך במנועי החיפוש. הנתונים אשר בין היתר נלקחים מתוך האנליטיקה הם:
– נתוני הופעה יחסית למילה מפתח נקודתית והתפשטותה למילות המפתח השארות
– מקום הופיעה של הדף במחדל מילות המפתח שלה
– נתוני מעקב אחר דפים לקוחות ולמשתמשי דף האינטרנט בעקבות העבודה שלך באסטרטגיה.
בסופו של דבר, כדי לבנות אסטרטגיית קידום אורגני המתאימה לעסק שלך, חשוב להקדיש זמן ומאמץ ללמוד על עולם הSEO ואת אודות המערכות והכלים השונים בתחום כדי להבין את ההתרחשויות בחלל המקוון ולהתמודד עם הם.