כאשר מדברים על עיצוב מרחבי למידה ועיצוב סביבת למידה, מתייחסים לנושא המעורב בעיצוב של מרחבים פיזיים וסביבת למידה והשפעתם על תהליכי הלמידה. עיצוב חברתי מתמקד בתכנון והתאמה של המרחב כדי לסייע בתהליכים למידתיים ובניית מערכות שתומכות בהם.
באופן כללי, עיצוב מרחבי למידה מתקשר לתהליכים של יזמות ועיצוב של מרחבים בהם מתקיימת למידה. מדובר בעבודה דרך פרויקטים רבים שכוללים פרויקטים פיזיים כמו בניית שלדים לימודיים ועיצוב מערכתים למידתיים. זה כולל גם תכנון מרחבים קהילתיים ונוסף עיצוב תוכן למידתי בשפת רחבה כמו דרך מערכות יחידות למידה או פלטפורמות דיגיטליות.
עיצוב סביבת למידה מתמקד בעיצוב מערכת האומץ אחראית על הלמידה. זה כולל התאמה של מתודולוגיות מאמר תוכן והתקנת כלים טכנולוגיים המטפלים בתהליכי יישומי המידע בתהליכי הלמידה.
עיצוב מרחבי למידה ועיצוב סביבת למידה נוקט בתהליכים מיוחדים שבהם חשוב להתמקד על המהות של חוויות הלמידה וההשקעה בכלי העזר. כאחד מגורמים המשפיעים בשפע על מאמר זה נדבך להבין חשיבות השקעה בעיצוב נכון כאמצעי תמיכה להגברת יעילות הלמידה ובניה מרובה של הכלים הממוקדים בפעילות אומצה למידתית.